Khamis, Oktober 17, 2013

Third time, a charm?

bila tengok entri,tarikh 29 september tertulis "life is good",hari ni 17 oktober,life is not so good anymore.tarik nafas,hembus nafas.kerap-kali berada dalam kedudukan bila tali gantung melilit di leher dan kita tahu kita bakal mati tapi kesudahan itu boleh berubah sekiranya si pemegang tali bertindak menyelamatkan kita,bukan membunuh kita.perlukah menunggu untuk melihat jalan cerita berputar dan kesudahannya adalah hidup,atau segera bertindak untuk lari menyelamatkan diri sebelum hilang nyawa?bukan pertama kali gua tandatangan persetujuan menjadi watak selingan sementara tapi untuk melibatkan diri sebagai watak utama--perjanjian kekal--,ini yang ketiga.

tahukah betapa gua tak mahu satu lagi penamat yang sama,serupa,sebuji,sebulat-bulatnya?bila langkah terpijak dan terperangkap pada pasir jerlus,berdiam dan pasrah mungkin akan bantu kita untuk mati dengan damai.tapi,jauh dalam hati gua masih mahu hidup maka gua bergelut,meronta berharap gua boleh selamat.gua tak mahu penutup yang sama untuk sekian kali.gua tak mahu perlu tulis,perlu rangka,perlu mulakan kembali perjanjian untuk memegang watak kekal--kali ke-empat!
                               

Tiada ulasan: