Ahad, Jun 23, 2013

Suatu Hari Nanti..

mungkin suatu hari nanti adalah hari yang takkan tiba....

gua mahu menangis,menangis puas-puas.kenapa hati gua rasa sakit?kerana kehilangan atau kerana kecewa lagi,dan lagi,dan lagi?gua dah tak dapat bezakan.gua tak mahu putus asa,tapi sungguh,nampak macam mustahil.macam mustahil ada kesudahan yang bahagia.macam mustahil gua akan jumpa seseorang yang benar-benar menghargai gua,menerima gua baik dan buruk,bersama gua hingga ke akhirnya.

cukuplah untuk yang kali ni.rasanya gua dah letih.macam berteka-teki dengan langit.akan cerah berpanjangan kah,atau akan hujan di pertengahan.kadang-kadang seolah-olah inilah yang terakhir,yang akan berakhir di tempat tuju yang diharapkan tapi kadang-kadang ia kabur.yang mana satu?

sudahlah,cukuplah.gua tak nak dipermainkan oleh harapan lagi.dah banyak kali.gua minta,gua harap,ia berakhir di sini.biar gua sakit seorang diri dari dipermainkan harapan.gua bukan peminta sedekah yang perlukan ihsan orang untuk menerima gua seadanya,mencintai gua.mungkin gua bukan wanita paling baik,paling mulia,tapi gua masih ada harga diri untuk tak mengemis kasih-sayang orang.gua boleh hidup dengan diri sendiri.gua boleh sayang dan jaga diri gua sendiri.

gua mahu berharap,mahu bermimpi,tapi gua rasa gua dipersendakan oleh impian yang tak berpijak di bumi yang nyata.mungkin ini satu hukuman untuk gua.dan kalau ia hukuman,gua rela terima.biar gua lepaskan segala-galanya,untuk kali yang entah ke berapa.

gua mahu bersendiri.sesuatu yang cantik jangan dipecahkan.bila dah pecah,ia tak mungkin kembali seperti asal.dah musnah,dah rosak.gua dah tak berharap.gua dah tak mahu.gua hanya mahu bersama diri sendiri ketika ni.kalau gua tak layak,gua juga takkan menyembah mengharapkan penerimaan.

adakalanya gua tertanya-tanya,sebodoh mana seorang manusia tu untuk ulang kesilapan yang sama walau dah berkali-kali terkena.apa dah jadi dengan "sesuatu yang baik takkan berlaku di daerah hitam".gua bermimpi lagi.bermimpi mengharapkan padang jarak padang tekukur boleh bertukar menjadi taman indah.inilah balasan bila terlalu kuat berangan.angan-angan mat jenin.

it's over..even if it's not,i want it to be over.i rather be alone.i'm better off alone.kenapa mesti tipu berjanji sesuatu yang kita tak sanggup tunaikan?kalau tak mampu beri,jangan tawarkan.kalau tak mampu tahan,jangan diuji.it's a lie.sudah lah.tutup buku.

1 ulasan:

catherine- berkata...

belajar untuk berangan sesuatu yang lebih rasional. jgn putus asa ok. chaiyokkkkk!!!!!!