Isnin, Februari 25, 2013

Sulit dan Persendirian

ini,tempat peribadi gua.ini,'safe place' gua.tempat di mana gua padamkan wajah zahir dan mengenakan raut jiwa.tempat di mana gua boleh menjadi siapa diri gua sebenar-benarnya tanpa perlu dinafi,ditidakkan.tidak ada tentang berkata-kata apa yang mahu didengari mereka.tidak ada tentang berbicara apa yang dirasakan tepat pada mereka.hanya yang benar,dan yang benar,jujur dari dalam naluri.maka gua tak fikirkan untuk dikenali.tak perlu pendedahan,tak perlu hebahan.malah biar rahsia.kalau kenal siapa gua,ya kenal lah.kerana yang membaca di sini adalah mereka yang samaada bertemu di alam penulisan,atau mereka yang berasal dari kehidupan luar yang gua undang sendiri untuk datang ke mari.maka tak perlu untuk gua akui,"ya,ini gua",atau perlu untuk gua nafi,"tidak,ini bukan gua."masuk ke sini dan jelajahi,dan cukuplah sekadar itu.mengenali tanpa perlu melafaz,"ya,saya kenal kamu siapa" dan membaca tanpa perlu memberitahu,"ya,saya membaca blog ini."
                     

Tiada ulasan: