Isnin, September 17, 2012

-

mungkin apa yang gua fikir bukan seperti apa yang gua fikir.siapa gua,di mana kedudukan gua,apa peranan gua.gua cuba sedaya-upaya untuk lari jauh-jauh dari apa yang menyakitkan tapi entah kenapa gua tetap kembali ke tempat yang sama.keadaan yang sama,suasana yang sama,perasaan yang sama.gua ni apa?sejenis benda macam tunggul yang boleh dibiar dan ditinggal kemudian dicari semula mengikut kesesuaian perasaan dan jadual?gua diperlukan sewaktu semuanya baik dan bila tak,tak mendatangkan beza kalau gua ada atau tak ada?ianya tak apa untuk abaikan gua,buat gua macam tak wujud,tinggalkan gua tertunggu-tunggu tertanya-tanya macam orang bodoh?

tak apa.tak apalah.suatu hari nanti,mungkin masa untuk gua pula hilang dan pergi.tapi gua tahu,kalau gua hilang dan pergi pun,takkan ada sesiapa yang rugi apa-apa.gua cuma harap,gua jumpa rumah untuk gua singgah dan menetap selama-lamanya suatu hari nanti dan sehingga ianya berlaku,gua harap gua mampu hadapi kesakitannya.tapi,bila fikir semula,gua tak larat mahu harap apa-apa lagi.mungkin hati gua memang dicipta untuk disakiti.