Rabu, Mei 02, 2012

Pahlawan Merah

gua tak pandai main bola sepak,malah ilmu pasal bola sepak pun tak hebat.tapi paling tidak gua tahu jugalah prinsip asas 'pertempuran'.lawan yang berbeza perlukan corak pertempuran yang berbeza.pernah dengar ayat "know your enemy"?mewujudkan jentera perang yang hebat bukan bergantung kepada kekuatan dan kemahiran fizikal semata-mata tapi lebih kepada macam mana kita gunakan kekuatan dan kemahiran yang ada dan suai padankan dengan kelebihan dan kelemahan lawan yang dihadapi.it's about strategy and the best weapon is brain.

untuk abang dna,ini bukan kritikan berdasarkan nafsu.memang lah ia peribadi tapi pandangan gua tak dipengaruhi unsur peribadi.gua akan cakap benda yang sama walaupun gua bukan penyokong terengganu.mat zan mat aris,with all respect,is not the right coach for the team.his tactical is lacking,his strategy is too predictable.gua sebesar kumanpun tak terkejut dengan kekalahan terengganu kepada sime darby sebab pada gua dari awal lagi dah nampak ketara terengganu tak mampu menang.tak ada lagi trio berbisa manaf-ashaari-hadi yahya.barisan tengah pula,hmm,'berat' dan bahagian pertahanan longgar,selalu bocor.walaupun ketika menang perlawanan,aksi permainan pada pandangan gua yang tak pandai bola sepak ni,kurang mantap.lagipun,how can you compare the vietnam team with sime darby?jauh panggang dari api.bodoh-bodoh gua pun boleh tengok memang pasukan tu tak kuat mana.nak sandar menang besar dengan pasukan yang tak kuat mana.haih.entahlah.keserasian mainkan peranan yang penting juga agaknya.someway somehow,bila melihat mzma dengan pasukan terengganu hari ni,macam tak ada 'spark',tak ada 'chemistry'.tapi apa-apalah.kalah tetap kalah.cakap banyak pun tak guna.

apa-apapun,gua rasa sime darby cool.macam ada bayang-bayang boleh julang piala fa tahun ni.tapi sokongan gua sekarang pindah ke kelantan.jiran kan.paling tidak,wakil pantai timur.caiyok caiyok.buat sementara untuk 19 mei ni,gua secara rasminya menjadi pahlawan merah.gomo kelate gomo!

 

         

Tiada ulasan: