Sabtu, November 05, 2011

Kata Dua

gua tak tahu apa akan berlaku pada masa depan.malah gua tak tahupun apa akan berlaku lima minit lagi.gua tak rancang hidup gua.kalau gua rancangpun gua bukanlah orang yang mengikut perancangan.jadi kalau tanya gua tentang esok-lusa,memang jawapan gua adalah tak tahu.tapi gua buat tawaran di sini.duduk di sisi gua dan kita tengok sendiri apa yang akan berlaku di masa depan,bersama-sama.mungkin ia berakhir dengan kesakitan dan kekecewaan,tapi mungkin juga ia akan jadi indah dan bahagia.siapa yang boleh janji dan jamin?jangan buat kesimpulan melulu tentang esok,sebelum tiba esok.hidup adalah risiko yang harus berani kita ambil.kalau tak kita takkan tahu.sekadar berpuas hati dengan andaian tentang apa yang mungkin dan mungkin tidak berlaku tanpa memastikan sendiri kebenarannya.terserahlah.tawaran telah gua buka dengan seluas-luasnya.terima atau tolak,buat keputusan yang jelas.
            

Tiada ulasan: