Khamis, November 10, 2011

Bebel Kosong

kalau boleh gua mahu gembira tapi jujurnya,gua rasa diri gua tak sesuai untuk gembira.mungkin itu konflik dalaman gua.menjadi seorang yang sangat positif dan sangat negatif dalam satu masa yang sama kadang-kadang merumitkan.kadang-kadang yang lebih memberat kepada selalu.entahlah.macam mana gua nak cakap?kegembiraan buat gua jadi lebih resah.ada sesuatu yang memprogram minda gua untuk membayangkan kewujudan mala-petaka di sebalik kebahagiaan yang datang.mungkin sebab ia selalu macam tu.susah untuk percaya yang hidup boleh saja jadi bahagia tanpa sebarang muslihat lain kalau memang terlalu dibiasakan oleh kecewa.gua sedar sebenarnya.mentaliti gua yang sentiasa membayangkan kesudahan buruk mendorong diri gua untuk memburukkan sendiri setiap kesudahan.duduk diam menunggu bencana datang terlalu memberi tekanan yang akhirnya buat kita cipta bencana sendiri.melukakan diri sendiri untuk mengelak dari terluka?bodoh betul teorinya tapi hakikatnya memang benar.kita lebih takut bahagia daripada kecewa yang menyebabkan kita sanggup kecewa lebih awal.

haih..dah lah.malas nak tulis lagi.
        

Tiada ulasan: