Sabtu, Oktober 08, 2011

Ketawa Saja

mesti hampeh kan keluar dengan perempuan yang asyik dok bercakap pasal lelaki lain?heh..sorry for that.obviously,i'm still not over him.duduk depan orang lain tapi dalam kepala ingat orang lain.tak,tak rasa sakit pun.malah gua ceria dan anggap semua yang berlaku adalah perkara lucu.the fact that i want someone who doesn't want me,is funny.well,sense of humor gua memang pelik.macam yang gua cakap,pelari yang ketinggalan banyak pusingan tapi masih nak terus berlari.pada gua ianya kelakar.

hidup tak perlu terlalu serius sangat kot?take it easy and everything will come easy.tak payah berat-beratkan sangat buat semua benda jadi masalah serius.just take it as it is and laugh.jadi sebab tu sebenarnya kalau tengok gua tulis benda-benda yang melankolik dan memberatkan emosi,the truth is semua tu tak ada apa-apapun.gua tak percaya dengan teori 'denial' melawan rasa hati cuba menipu cakap cuaca ribut petir haru-biru sebagai aman-damai.screw all that.just free yourself.kalau hampeh cakap hampeh.kalau sedih cakap sedih.kalau rasa nak menangis nak meraung,menangis dan meraung je lah.tahan-tahan,kontrol macho buat apa?kiamat sejuta kalipun menipu diri sendiri tak pernah jadi penyelesaian terbaik.jadi apa kalau kita sedih,kita kecewa,kita lemah,kita rapuh?it's only natural.kita bukannya kebal pun.

gua tak suka nak tahan-tahan nak kawal-kawal.kalau gua cuba pun,sekejap saja.lama-lama gua akan jadi bersahaja balik.cant help it.gua cakap benda sebenar macam apa yang ada dalam kepala gua.memang muka tak malu pun.cakap main cakap je,hidup pakai belasah.tapi gua malas nak selindung-selindung nak pendam-pendam.it's only me saying what is true.benda yang ringkas dan ringan.tak perlu berat-beratkan kepala.yes i like you,yes i miss you,yes i still can't get over you and if you don't like me,you dont miss me,you're over me-so?what is the problem?perasaan gua hak gua.perasaan lu hak lu.chill.it's not a big deal.gua dah tua,tak hairan dengan penolakan.ia bukan apa-apapun.kalau gua cantik,kena tolak pun bukannya gua jadi tak cantik.kalau gua cantik gua tetap akan cantik.kalau gua bijak gua tetap akan bijak.kalau gua menggoda gua tetap akan menggoda.kalau gua hebat gua tetap akan hebat.kalau gua baik gua tetap akan baik.so honestly,what is the problem?do i have to act tough,buat ego berlagak cakap ayat kanak-kanak "satu pergi,sepuluh mari"?oh please.i'm too old for all that craps.i lost something that is precious to me and it is my lost.

tapi apapun,memang kelakar kalau difikir-fikir.i mean like,gua tak ada lah buruk sangat,in fact gua rasa gua cantik je(lol) tapi sampai sekarang tak ada lelaki yang melekat.itu yang kalau gua dengar lagu kat bawah ni,memang gua tergelak sorang-sorang.


8 ulasan:

deaf berkata...

in some scenarios, its not funny la.

broken_nigina berkata...

depends on how you look at it.
"attitude is a small thing that makes a big different"

ghost writer berkata...

jangan lah serius-serius sangat..

no string attached

broken_nigina berkata...

haha..en.ghost ni suka terpesong ke lain kalau gua cakap apa-apa.

ghost writer berkata...

apsal plak aku yang terpesong,kau yang tak faham apa aku maksudkan.haha

broken_nigina berkata...

itu sebab en.hantu maksudkan benda lain dari yang gua maksudkan.

:: Cikgu Wiween :: berkata...

lagu paling besh utk org2 belum kawin. hehehe.

broken_nigina berkata...

hahaha..kan?