Khamis, Ogos 07, 2008

Tak Reti Bahasa

apasal gua suka sangat menulis membebel panjang-panjang?apa pekdah yang gua dapat?dapat apa taip blog beriya?apasal gua suka sangat menulis kat blog?kan dah lewat nak tido.padahal esok nak bangun awal pergi interview.gini la life gua semenjak dua menjak nih ulang-alik kl-segamat.berkejar datang kl untuk pergi interview keje,berkejar balik pergi ke segamat untuk tolong jaga baby.pastuh ada masa lagi pulak taip blog berjela macam lapang sangat.gua pon tak tau camane gua hidup macam bz tapi macam free gila.esok gua dipanggil untuk final interview,which is menurut kata companynya bermakna gua dapat keje tu.datang esok untuk bincang soal payment etc..dari journalism terjun ke marketing..gasak la..yang menarik minat gua ialah bayarannya dan keje pon nampak ok.susah sikit tuh adat la.mana ada benda mudah dalam dunia nih.maybe gua nih over konfiden dan ada attitude semua gua boleh buat walaupon 0 tak tahu pape tapi gua boleh lepas 3 stage interview tuh rasanya diorang pon percaya pada gua la tuh kot.takkan sesuka hati je main bedal nak ambik orang.at least ada dekat 20 orang yang lepas ke 2nd interview dan gua antara yang terpilih ke 3rd stage,means diorang nampak something la kot dalam diri gua.walaupon sebenarnya gua tak ingat langsung pon bila masa gua apply keje tuh dan hampir-hampir malas nak attend interview bila dipanggil.betol la kot,tak cuba tak tahu.hmm..lagi esok nak ke kolej setelkan hal result nak baiki balik result yang berterabur kisah zaman jepun tuh dan juga nak pergi resign kat company gua keje sekarang.bab resign tuh hatta tak dapat keje baru pon gua memang dah decide nak resign sebab takde hati dan minat nak terus keje kat sana lagi.well,gua tak kisah sebab gua bukan manusia yang rasa hidup gua akan tamat kalau berhenti daripada satu tempat.gua tak takut gagal.tak jadi kanan pegi kiri.gagal pelan a,cuba plan b.gagal lagi cuba la sampai z pastuh recycle dari a balik kalau masih tak jadi.gua bujang,takde nak kena tanggung sape-sape,takde sebarang tanggungjawab besar selain pada diri sendiri,nak hulur duit sumbang untuk mak ayah pon mak ayah dah takde.so,gua dalam keadaan rilek je..

cakap banyak..pegi tido la woii..

3 ulasan:

kaisu berkata...

gudluck tuk keje baru!
chayok2!!

eddie dewanaga berkata...

life ain't easy,
keep on fighting..

good luck sis..

broken_nigina berkata...

tengkiu..
:)