Isnin, Oktober 15, 2012

Kebenaran

gua sebenarnya malas mahu waras.malas mahu baik demam dan malas mahu pulih dari sasau.memang otak gua tak berapa nak berfungsi dengan baik kebelakangan ni.tapi gua saja biarkan.saja lepas biar hanyut sesat dalam alam fantasi.bermain dengan bayang-bayang dan rasa-rasa yang gua ada-adakan sendiri.betul ke rasa tu?jujur ke?benar ke?tak perlu ulas panjang-panjang.kalau segala keterujaan dan keghairahan itu adalah perasaan yang sebenar,gua takkan rasa kosong dan jemu bila gua duduk diam macam ni.keterujaan dan keghairahan tu hanya satu kesan ralat paralat yang gua cuba datangkan kepada diri sendiri dan gua sengaja tak mahu waras supaya gua tak perlu sedar semua tu hanya bohong.tapi kesudahannya tetap juga balik ke persoalan ini.siapa sebenarnya yang kita nak tipu?bila lampu padam,bila gelak ketawa pudar,bila semua orang hilang,yang tinggal hanyalah diri kita sendiri bertemankan kebenaran.waktu itu kita tak dapat lari dan tak dapat lagi menipu sesiapa.kita lebih tahu siapa diri kita dan apa sebenarnya yang ada di dalam diri kita.segala hilai tawa,segala hiruk pikuk,segala kegembiraan dan keasyikan yang kita salutkan di permukaan,sejauh manakah keasliannya?kita lebih mengerti.pasti.

masa untuk bangun sepenuhnya dan buang sisa-sisa mamai.apa sebenarnya yang gua mahukan?hakikatnya gua tak tahu kerana waktu ini gua belum bertemu apa yang gua mahu.gua memang tengah tak mahukan apa-apa.bosan kan bila rasa tak mahu apa-apa,tak ada keinginan untuk apa-apa,tak impikan apa-apa,tak perlukan apa-apa?tapi hakikatnya,itulah yang sebenar-benar gua rasa--tak ada apa-apa.gua sekadar isi masa dengan membuang masa.cuba mencari sesuatu untuk dicari dengan cuba mencari sesuatu tapi semakin dicari terasa semakin hilang..kerana kenyataannya ia adalah sebuah ketiadaan.gua bukan mengejar jawapan,sebaliknya lari dari persoalan.i know the truth.always have and always will.untuk itu,senyum saja.dan hujung minggu ni masa untuk gua kembali pergi ke segamat.back to basic.back to the life that might not be perfect but is mine.

*senyum

Tiada ulasan: