Ahad, Jun 10, 2012

Fotografi

menghasilkan gambar yang cantik,itu satu hal.tapi apa yang lebih penting pada gua ialah membuat subjek di dalam gambar itu nampak cantik.tak kisah walau sesempurna manapun komposisi gambar,pencahayaan,konsep,dan segala-galanya,tak ada makna kalau orang dalam gambar tak nampak cantik.kalaulah,kalaulah suatu hari nanti gua mahu gambar diri gua 'diabadikan',gua berharap dapat bertemu jurukamera yang berfikiran sealiran dengan gua.someone who can get that i really don't give a damn about how's the background,the composition what so ever,i only care about me.it's about me me me and me.it's about me looking pretty.it's all that matters.dan atas sebab itu juga,gua jarang bergambar.dan kalau gua bergambar pun jurukameranya tak lain tak bukan adalah-siapa lagi kalau bukan gua.

               

2 ulasan:

deaf-angel berkata...

zaman dulu2 gitu, orang cerita la..
mesti kalo kat majlis2 kenduri ke hapa ke, mesti ada satu dua makcik2 tolak kalo nak bergambo..
kalo ajak je tak mau, kalo ajak je tak mao,
pasal...rupanya2 dorang pakai barang. takut nanti bila gambo tu dah develop, muka dorang berubah seram ke hantu ke hapa ke.

ni orang cakap la.

cLina BeLedZa berkata...

hehe. ayat last tu best je baca.