Khamis, Mei 24, 2012

Dari Hati

bila bab menyelar,menyuarakan pendapat,itu memang 'kemahiran' gua.tapi gua lemah gila dalam bab menunjuk simpati atau mengambil-berat,memberi kata-kata semangat.jujur gua tak tahu nak bertindak-balas macam mana,nak cakap apa.di pejabat bila buat panggilan dan yang bercakap beritahu 'my husband just passed away' atau 'i'm hospitalized',gua hanya akan diam sekejap mendengar kemudian 'ok' dan sambung perbualan macam tak ada apa-apa.tak ada 'i'm so sorry to hear that' atau 'hope you get well soon' etc.gua sedikit keras dalam benda-benda macam ni,mungkin.gua kaku.tak ada bakat dalam menzahirkan rasa peduli dan bersimpati pada orang.bukan tak ada perasaan,tapi,kalau dipaksa-paksa nak tunjuk,ia dah jadi tak jujur.jadi,biarlah.let people think what they want to think.kadang-kadang,di sebalik sikap yang nampak acuh tak acuh dan tak peduli,seseorang itu boleh merasa sesuatu jauh lebih dalam dari mereka yang menampakkan emosi sepenuh hati. 
                                 
*sentiasa dalam ingatan dan doa,semuanya.yang terbaik~

                 

Tiada ulasan: