Isnin, Disember 12, 2011

-

"kenapa dengan sikap kita yang selalu suka meminjam dari orang lain?sebelum melulu mentafsir,biar gua cakap dulu tak semestinya bila gua persoalkan kenapa perlu meminjam bermakna gua anggap tak boleh langsung.dalam sesetengah keadaan,kita masih perlu meminjam tapi apa yang gua hairan,kenapa hampir setiap masa kita lebih suka meminjam dari orang lain?bukan dalam penggunaan bahasa semata-mata tapi dalam banyak lagi perkara lain kehidupan.baik pemakaian,pemikiran,gaya hidup dan macam-macam.ia seolah-olah kita secara tidak langsung mengakui bahawa apa yang kita ada adalah tidak cukup hebat.dekat situ letak wajarnya gua kaitkan kepada jati diri.sesuatu dalam minda yang buat kita rasa lebih menarik kalau mengambil ciri-ciri orang lain.gua rasa,pada gualah,kita patut lebih yakin dan tak perlu terlalu berlebihan mencedok dari luar."
    

1 ulasan:

ghost berkata...

apa kata kalau kita mulakan dengan diri kita..

:)