Selasa, September 13, 2011

Diam

gua tak bertindak balas begitu baik dengan kegembiraan.maksud gua,dengan suasana kegembiraan.entahlah.mungkin melankolia itu zon selesa gua.dengan cara tersendiri,kesedihan dan kegelapan buat gua rasa nyaman.jadi sebenarnya,macam mana gua lari dari kegelapan pun akhirnya gua tetap balik ke sini juga.gua lebih aman bila dalam kesepian dan kekosongan,mungkin lah.somehow,it's comforting.

hmm..

kenapa gua jadi dingin tiba-tiba?tindak-balas yang senang ditafsir sebagai 'defensive'.tapi menerangkan sesuatu yang ditafsir salah dengan menjustifikasikan tindakan adalah dua perkara yang jauh berbeza.tapi gua jadi diam bila gua rasa tak bermakna untuk jelaskan apa-apa.gua pilih membisu bila gua rasa tak guna nak beritahu kebenaran.bercakap banyak manapun sudahnya tetap hanya kita sendiri yang lebih tahu kebenaran tentang diri kita.when it comes to that,diam saja.diam itu lebih baik.

jadi..baca saja gua semahunya.tafsir dan telah,sesuka hati.mungkin gua macam tu mungkin gua macam ni.mungkin gua kejam,mungkin gua terlalu lembut hati.mungkin gua kuat,mungkin gua lemah.pastikan saja segala mungkin dengan tafsiran masing-masing sewajar apa-apa yang dirasakan wajar.nilai saja dan simpulkan,hakimi.doesn't matter actually.bicara tentang soal kebenaran.diluah atau dipendam,kebenaran tetap kebenaran.ia tak terletak pada perkataan atau pada perbuatan.i might think south when i walk towards north.jadi biar kebenaran itu jadi milik gua seorang.hanya gua seorang.
            
........


Tiada ulasan: