Rabu, Mei 25, 2011

Sedih, Sebenarnya

menjadi yang ghaib,yang ternafi,yang terlupakan,dan akhirnya tinggal sebagai sesuatu yang sepertinya langsung tak pernah berlaku....
.. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku adalah sejarah yang dilupakan
di dalam mukasurat hidup yang terkoyak

(23/01/10 11:22 pm)

~Kenangan Halimunan


aku hanya mimpi....
yang berlegar di alam lena
sesuatu yang bila kau terjaga
kau pasti harus melepaskannya

*dan tulisan ini juga hanya suatu ilusi

(23/01/10 11:40 pm)














































 ....
aku pejamkan mata
sekian kali
berbicara dengan rindu
berbicara dengan pilu
mencengkam jemari ini
lantas menitis merah
hatiku yang bertangis darah

pada kelam
aku berteriak
jiwa yang kecamuk berontak
sadisku
pedihku
tenggelam dalam lautan soalan
berperang dengan mahkamah hidup
kenapa?
mengapa?
dan mimpiku yang terbunuh
tersadai....

sakitnya....
kala asaku rebah
dayaku terkulai
mendongak langit yang hitam
mataku menjadi buta
padam dalam kegelapan

di pinggir takdir
doa yang menjadi pusara
airmataku yang menjadi tasik
lalu menenggelamkan aku
lemas ke dasar harapan
merubah segalanya menjadi musuh
menjerut
merentap jantungku
........
........

aku pejamkan mata
menghela kekalahan
menelan takdir yang berbisa
aku genggam jantung di tangan
....masih lagi ada degupan
lalu aku sedar
jalan yang terakhir ini
hanyalah redha
........................
........

*tuhan, aku mencuba....

(11/01/10 1:38 am)
        
      

2 ulasan:

sahidzan berkata...

gua mula ketagih melihat blog gelap ini. shhhh~
jgn bilang pada siapa-siapa.

broken_nigina berkata...

blog gelap mana?
*bisik