Isnin, April 25, 2011

Rayuan Terakhir


gua sedang dalam perjalanan untuk melanggar dinding,dan nanti akan jatuh terjelepuk ke tanah.silap-silap kepala gua akan berdarah.tapi tak apa.berdarah satu sungai pun,gua akan sembuh balik.itu gua.gua sentiasa sembuh.ada jaminan untuk itu yang tertulis dalam manual kehidupan gua,sejak lahir.

cuba imbau balik setiap kesakitan yang sebelumnya.kenapa ya,macam ketagihan sakit?tak mahu,tapi jiwa secara luar sedar mencari.gua berpusing-pusing dalam bulatan,berlegar-legar mengelilingi pagar sesat.setiap arah,mengarah pada arah yang sama,dan yang berlaku adalah cerita serupa yang berulang-ulang.tak sudah.tak habis.

hmm..

menjadi hamba yang selalu lupa,gua rasa gua tak layak untuk memohon apa-apa.tak layak langsung!tapi....kalau bukan pada Dia,pada siapa lagi gua nak memohon?dengan rasa malu dan hina,gua pohon tolonglah lindungi gua daripada merasa sakit lagi.walaupun gua tahu gua dapat lalui apa saja,dapat hidup dan dapat sembuh malah menjadi lebih kuat dengan setiap sakit yang datang,tapi gua penat.seluhur-luhur hati,gua penat.

....sedang berada di titik paling lemah dan rapuh.tapi tak penting sangat pun.sekejap nanti,gua akan pulih balik.dah ada dalam darah.jiwa dan ego gua tak pernah benarkan gua untuk lemah lama-lama....dan mereka melihat itu sebagai satu kekuatan....

 


sedangkan kadang-kadang apa yang gua idam sangat adalah menjadi lemah,dan dilindungi....
 

3 ulasan:

ghost berkata...

dan rasa itu jugak yang akan mengelilingimu sehingga ke satu titik yang lain lagi,yang tetap sama seperti mula dan berakhir juga pada yang sama.

ya,pada siapa lagi kalau bukan pada Tuhan.

Tanpa Nama berkata...

*menghulurkan tangan*

broken_nigina berkata...

ghost writer-heh.kejam.;p

matahari-:)