Rabu, Julai 23, 2008

Diriku Yang Poyo

hahaha..gua gelak kat diri sendiri..poyo beb!gua masih seorang manusia poyo yang mampu menangis sebab terharu bila orang baik pada gua..hahaha..poyo pon poyo la..thank you thank you thank you..thank you so much!

gua tak perlu duit.gua tak perlu harta.gua tak perlu pangkat.gua tak perlu sanjungan dan puji-pujian.yang gua perlukan cuma insan tulus yang setia bersama gua dan mengerti hati gua yang sebenar..lu tak tau?kalau tak tau,sungguh malang..insuran dan aset paling penting dalam dunia nih adalah itu..semua yang lain bila-bila masa akan berpaling dan mengkhianati kita..

gua tengah mellow,melankolik,sentimental..

hahaha..

gua sedar something..laluan ke pintu hati gua ialah dengan buat gua terharu..orang yang penting di hati gua ialah orang yang mampu buat gua rasa nak menangis dengan gesture diorang..after all yang gua pentingkan ialah kindness and purity..buat gua wonder,camane manusia tergamak bercakap pasal cinta dan kasih-sayang bila dalam hati diorang ada najis dan kotor?

bila gua cakap hati,gua maksudkan hati,hati yang kat dalam..bukan fizikal,bukan luaran,bukan perwatakan..lu boleh jadi perompak,pemabuk,pelacur,anything,tapi kalau hati lu baik,lu tetap akan jadi manusia yang baik..kot mana pon sikit-sebanyak,masih akan ada cahaya..semoga cahaya tuh tak mati dan kita boleh keluar dari 'kegelapan' akhirnya..gua rasa it's sad,bila someone yang sebenarnya baik tapi tersilap langkah dan terperangkap dalam kehidupan yang dia sendiri tak suka..entah,sedih la..kalau orang faham,kadang-kadang apa yang berlaku walaupon nampak seolah-olah berpunca dari kita tapi ia bukannya semudah itu..

hmm..dah la tuh..melalut-lalut pulak gua..

dan,hmm,gua wonder camane nak membantu mengurangkan perit mata orang yang baca blog gua..susah beb sebab gua cuma melihat dari mata gua dan mata gua tak bermasalah untuk melihat..hmm..gua tukar background la kot..harap membantu..

ada beza ke?huhu..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hai beb...
tersinggah blog ni...then bace2 menarik plak..hehe...

setuju dgn entry ni.."laluan ke pintu hati...terharu.." yup semua bermula dari hati..sama ada penerimaan atau penolakan..;D

emm..rasenye background dah ok la..tulisan pun kire bleh gak la cumanya xde jarak perenggan jer tu yg dpt 'aduan sakit mata' kot..hehe..
ok teruskan penulisan..

broken_nigina berkata...

salam..
:)
sebenarnya,setiap perenggan tuh dah diselang dan dijarakkan,dan itulah yang keluar kat pc gua..
malangnyer rupa dia lain-lain di browser yang berlainan..
tak dapat nak buat apa.
maaf atas sebarang kesulitan.

kaisu berkata...

melankolik?
cam penah dgr ayat tu..
kt maner ek?
hurm...

broken_nigina berkata...

itu perkataan la,bukan ayat.