Ahad, Julai 06, 2008

Perbualan

telefon kawan baik gua sekejap tadi..berbual dan bercerita tentang kisah-kisah lama dengan dia..kenangan kitorang di zaman sekolah..dan sebenarnya,itu la yang selalu kitorang ulang-ulang bualkan bila dapat peluang habiskan masa bersama.dua orang 'manusia tua' yang rindukan kehidupan zaman remaja..haih..memang cepat masa berlalu..dah sampai kat sini sekarang..'sudah sampai sini',kata kumpulan bpr..

lega dan seronok bila bercerita dengan seseorang yang dah lama dikenali dan pernah bersama-sama melalui pasang-surut hidup kita.diorang lebih tahu kerana diorang pernah ada di sana menjadi saksi apa yang kita alami..memang tak sama dengan orang luar yang cuma tahu cerita dari jauh.hmm..imbau memori silam dan ia akhirnya bawak kitorang bercerita tentang kisah 'dia'..

syahdu,sayu,sedih dan,terkilan..macam-macam rasa yang ada..cerita tentang macammana berlaku adegan bertentang mata,penyakit angau untuk pertama kali,tentang reaksi cemas 'dia' bila gua suruh bespren gua call 'dia' bagitau gua sakit (walaupon sebenarnya tak teruk tapi saja mengadap-ngada) dan kemudian 'dia' dengan segera call henpon gua untuk pastikan keadaan gua..terlalu banyak sebenarnya..12 tahun bukan jangkamasa yang pendek..ah,those memories..macam bespren gua cakap,memang tak terkira banyak kalau nak cerita tentang kenangan gua dan 'dia'..sayang berjuta kali sayang hakikatnya ia berakhir macam nih.dalam nada berseloroh bespren gua cakap tak sangka kisah yang biasa tengok dalam wayang,dalam tv berlaku dalam kehidupan sebenar dan depan mata sendiri.sama-sama tergelak poyo..walaupon bukan topik kelakar tapi itu cara sempoi kitorang.bercakap hal serius dan berat dalam nada berlawak dan gila-gila..tapi,dia faham dan gua tahu dia faham.in fact,dia yang lebih marah dan emo daripada gua walaupon gua yang putus cinta.

memang things dah banyak berubah.apa yang ada hari nih yang orang lain nampak bukan macam keadaan waktu dulu.ia bukan setenang dan seaman sekarang.dalam tempoh hampir 14 tahun banyak benda dah berlaku.dunia gua dah menempuh pelbagai fasa sebelom ia macam apa yang ada sekarang.zaman marah,benci,dendam..zaman penuh pergolakan,penolakan,pemberontakan..orang-orang nih pernah bersama gua sewaktu gua melalui kehidupan zaman tuh.kelebihan mereka yang kenal gua dalam tempoh belasan tahun nih..

hmm..malas dah nak tulis lagi..nak tido..

Tiada ulasan: