Ahad, Jun 29, 2008

Hening

petang nih gua juz santai di bilik lakukan apa yang gua suka..spent time layan lagu-lagu metal..gua sukakan muzik dan akan sentiasa suka muzik..semua jenis muzik gua boleh layan asalkan menarik tapi jiwa gua lebih terarah pada metal..all sorts of metal..entah la..terasa suasana yang sangat menyenangkan dan selesa bila gua bersama muzik kegemaran gua..terasa macam the old days..zaman-zaman sekolah dulu..sendiri dalam bilik layan kepala dengan muzik yang dipasang kuat-kuat sampai rumah yang selang agak jauh pon boleh dengar..gua boleh spent hours hanya mendengar muzik dan termenung layan kepala..kadang-kadang melukis,bila mood berkobar..sentiasa diiringi muzik..kecuali bila menulis..untuk menulis gua perlu suasana yang sunyi dan hening..

kadang-kadang gua wonder kalo gua berblog waktu dulu-dulu,6-8 tahun lepas,agaknya camane isi kandungan blog gua?kalo macam nih pon gua nampak cold dan harsh,atau melankolik bagi sesetengah orang,mungkin lebih teruk lagi waktu dulu.too bad zaman tuh gua belom kenal internet dan blog semua nih..tapi mungkin sebab takde saluran untuk lepaskan apa yang sarat dalam kepala,gua lebih 'berinspirasi' dan ada feel untuk melukis dan menulis..gua paling banyak hasilkan 'sampah-sarap' masa tahun 1997-1999,waktu gua tingkatan 3 hingga 5..jiwa rebel berada di kemuncak..masuk pertengahan 17,era terkawal dan lebih steady.

hmm..kenapa gua hasilkan 'sampah-sarap'..ada masanya,gua tak dapat nak cakap apa yang gua fikir dan rasa melalui ayat percakapan biasa.jadi gua gunakan ayat-ayat yang bukan ayat percakapan biasa sebagai satu bentuk luahan yang akhirnya menjadi 'sampah-sarap'.kenapa gua sebut 'sampah-sarap',sebab ia lebih selamba dan sempoi berbanding 'puisi' yang macam kelakar je nak panggil pada contengan karut-marut gua yang gua pakai hentam suka hati.gua bukan peminat puisi yang selalu baca puisi dan belajar dari puisi-puisi pemuisi yang hebat-hebat..tak sesuai untuk gua letakkan diri gua dalam kelompok diorang.'sampah-sarap' adalah lebih sesuai untuk panggilan gua sebab semua tuh adalah sampah-sarap yang dibuang dari kepala gua..

hmm..
tengok luar tingkap..
mendung.
hening.
melankolia.

layan gothic metal..
am listening to this..

Until The Dark
(The Sins Of Thy Beloved)

Until the dark

I'm searching for my love
under the stars
I'm fading all apart
my heart is stolen
taken away
like they said
when I have found
as we stay there
turn the faith in love

I see you here
with me but I fear the day
for you
hear my dear
I watch the land
and the window fallen down
I feel the pain
inside of me like a cloud
no one can save me
the time will come for my death
I think of you and wish me into an another live
I see you here with me
but I fear the day for you

I see you here with me
but I fear the dead
for you hear my dear

I watch the land and the window fallen dark
I feel the pain inside of me like a cloud
no one can save me
the time will come for my death
I think of you and wish me into an another live
I see you here with me
but I fear the day for you
feel my tears


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ahax...waa ske care lu sis...xterikat ngan etika ...care pnulisan lbh terarah kpd darkness version dan sempoi...setiap cter de hidden msg dlm die...

Tanpa Nama berkata...

huhuhuhu...lyan sis lgu ni...ahax..